Căutare

 Umblu pe străzi, fără ţintă, prin locuri pe unde îmi imaginez că ai fost. Te caut printre oamenii ce păşesc pe asfaltul fierbinte, prin praful străzii, printre alţi oameni dezinteresaţi de ce văd în jur, de noi, de taine. Mă ascund în mijlocul lor şi îmi doresc să te zăresc. Îmi imaginez, cîteodată, că dau nas în nas cu tine. Doar umblu, încerc să văd ce în jurul meu şi eşti doar tu. Oare, unde eşti? Şi intru in camerele răcoroase ale librăriei. Mai întîi, verific ceainăria. Nu. Apoi iau la rînd, încet, încet, fiecare cameră, fiecare raft, fiecare colţ, fiecare scară, simt priviri blînde şi le întorc curios: şi-au dat seama ce caut? Mi-au aflat taina atît de uşor sau sînt eu atît de naiv şi am uitat că mi-am afişat-o atunci cînd am ieşit din casă? Şi iar îmi imaginez că te găsesc: în faţa unui raft plin. Priveşti curioasă un rînd de cărţi, cu capul aplecat uşor spre stînga. Te privesc, îţi văd gleznele mai întîi. După clipele de contemplare, mă mişc brusc. Spre tine, fie ce-o fi! (Mi-e teamă, pentru că n-aş şti ce să-ţi spun. Nu ştiu ce vrei. Nu ştiu dacă mă cunoşti. Mi-e foarte teamă. Îngrozitor. Nu mi-a fost niciodată teamă de necunoscut, poate pentru că n-am fost în situaţii decisive în necunoscut. Toate “situaţiile decisive” sînt în necunoscut??? )

3 thoughts on “Căutare

  1. Au! Sună ciudat. Nu știu dacă asta fac, nu îmi dau seama, dar…(asta așa ca să mă scot), o să te rog să iți aduci aminte de mailul cu ”nomenclatura”. Mai ales partea cu ”…absolut orice nuante…” 🙂

Leave a Reply

