de toamnă-iarnă

Acest sfîrşit de toamnă e atît de rece.. acest început de iarna e prea cald. Ceaţa topeşte formele, culorile şi mişcările. Totul se mişcă, totul stă – în aceeaşi clipă fantastică. Zbor peste clădirile cu ziduri reci, peste antene rătăcite, peste hornuri ce se scurg fierbinţi spre cer, mă las să cad pe un drum pînă simt motoarele calde torcînd ceaţa, zbor iar spre înălţimi. Aerul îngheţat poartă în el ace minuscule de sunet de vioară dintr-o dulce Serenata de Schubert. Acele îmi intră în faţă, îmi pătrund în urechi, mi se strecoară sub guler. Vioara îmi patrunde direct în sînge, fierbe încet, cald, mîngîiere delicată. Zbor peste imagini din trecut. Mă văd de sus şi nu sînt eu. Arăt ca mine, înăuntru nu e nimic de acum. Doar nişte urme. Prea multă încrîncenare. Gelozie, neîncredere. Imagini vechi, s-a pus praful pe ele, deci trebuie că sînt vechi…îmi amintesc hălci de trecut. Le privesc de acolo, din zborul meu, la fel cum mă uit la un film pe care fără să ştiu de ce, l-am privit de sute de ori. Filmul meu, istoria mea. Îl ştiu pe de rost, şi fiecare vizionare nouă îmi doboară această credinţă. Văd unghiuri noi, de fiecare dată. Întîmplări arhicunoscute într-o altă intensitate a luminii. O altă umbră, un alt soare.

N-am aripi de înger. N-am suflet de sfînt. Nu-mi voi sacrifica viaţa în numele unei idei. Nu voi intra în nici un regiment. Doar zbor. Pentru un vis pe care l-am avut cîndva.

(Un val de frig. Probabil de la geamul larg deschis, lasat asa de dimineata, cind soarele încălzea ireal. Vorbise toată ziua cu acel om ciudat, venit de nicăieri, neaşteptat de nimeni. Durerea pare c-a dispărut, (cîteodată) de parcă nici n-ar fi fost vie niciodată, cu colţii săi reci agresivi, însetaţi de sînge cald. Unde plecase omul acela? A fost vreodată acolo? Cel mai probabil nu, aproape sigur a fost doar un vis. Închide geamul şi tremură puţin. Pe măsuţa din camera îngheţată, ceaşca de ceai a necunoscutului se răcise de mult.)

Leave a Reply

