şirag de cuvinte

Fumez prea mult, ştiu. “Fumatul poate să ucidă.” Sînt conştient şi de asta. Nici măcar nu mai simt vreo plăcere cînd trag fumul în piept. Şi totuşi, fumez. Dar nu despre asta vreau să îţi spun. Stăteam afară, la soare. O cafea proastă, de la unul dintre automatele cu un leu paharul de plastic, cînd ai noroc să îţi accepte hîrtia îndoită pe care ai rătăcit-o prin buzunare. Astăzi, am avut noroc. Mi-a primit bancnota după doar 3 încercări. Soarele ăsta de toamnă are un efect direct asupra mea. Pe de o parte, îmi goleşte sufletul. Da, e vid ce se duce pînă în stomac. Mai demult am crezut că mi-e foame. Dar cînd încerc să mănînc, bucatele îmi intră cu forţa pe gît. Şi golul nu se umple. Stau sprijinit de un zid. Prin faţa mea trec oameni necunoscuţi. Sau amici. Foarte rar, prieteni. Sau cîte un om drag. Golul ăsta nu se umple în nici un fel. Din contră, devine şi mai înfometat, mai încăpăţînat în dorinţa lui de a mă cotropi. În acelaşi timp, soarele acesta, cînd închid ochii, mă lasă să mă gîndesc la marea pe care n-am văzut-o de tare mult timp. E linişte în jurul meu, dintr-o dată nu mai aud nimic. Nu mă mai atinge nici un cuvînt strigat de vreun coleg, nici o bîrfă, nici o discuţie despre ultimele vedete naţionale. E cald, şi-aproape că păşesc cu tălpile goale prin nisip. Trag un ultim fum din ţigară. Îmi privesc mîna dreaptă. Zîmbesc. Am, pe exteriorul încheieturii, un bandaj ce acoperă o rană de la un accident casnic. Un petec de bandaj. E doar imaginaţia mea. În jur, viaţa îşi aruncă sunete, culori, arome şi sentimente cu deşănţare.

8 thoughts on “şirag de cuvinte

  1. … 🙂 Si eu fumez. Mult. Dar eu stiu de ce, inca, o mai fac. Ador momentele in care sunt doar eu si tigara. Fumul imi invaluie orice gand, il ajuta sa creasca, il absoarbe si apoi il duce usor, usor … nu am descoperit inca unde.

Leave a Reply

