Scrisoare de la un prieten

Cum ai răspunde unei astfel de scrisori? (de la un prieten foarte, foarte bun)

“Trăiesc cu melancolia întoarcerii într-un loc ce mi-a plăcut, ca-ntr-un film prost. Sau nu prost, ci doar cu final atît de fericit că e stupid.

De la primul cartier la prima iubire, la al doilea cartier la a doua şcoală, tot aşa, vreau să mă întorc. Mai bun, mai frumos, mai deştept. Nu m-am întors niciodată, nicăieri. Ştiu asta, şi totuşi mai pierd timp gîndindu-mă.

Care e visul? Am plecat, de cele mai multe ori am plecat. Din cartier, oraş, dragoste, şcoală, idee, plan, prietenie. M-am jucat cu tot ce mi-a căzut în cale. Am părăsit aproape tot. Excepţie: n-am putut părăsi locurile/ persoanele/ zilele. Acelea care, fără să ştiu de ce, au avut o încredere aproape naivă în mine.

Care e visul? Întoarcerea asta spre o imagine din trecut, de fapt o proiecţie a “întoarcerii” a fost alimentată, cu siguranţă, de filme şi lecturi. (nu neapărat prost alese, cu siguranţă însă fără un plan clar). Dar, mai ales, de dorinţa mea de a fi mai bun. Data viitoare voi fi mai bun. E, din păcate, aici, un mix de lamentări, lipsă de curaj, frică, amînare a viitorului. Toate astea dau gustul amar al meu.

Mi-e teamă să mă asum şi să plec pe acel drum acum, şi nu mai tîrziu, atunci cînd îmi imaginez că aş putea avea curajul necesar. Forţa pentru a schimba soarta, energie, muşchi.

Care e visul? Schimbarea profundă doare. Sufletul doare cînd mă schimb, şi sufletul nu mai e abstract, e un organ în corpul meu, e rană adîncă, pulsînd îngheţată, care antrenează alte răni. Muzica pe care o aud atît de bine încît a devenit obiect curge peste răni şi curăţă puroiul.

Sunetul ce mă umple e rîu ce raşchetează toate tumorile pe care le-am permis în cele mai intime locuri din interiorul meu. Hîrşîitul ăsta e sinistru cîteodată, rezultatul o uşurare ca după o boală fără vindecare.

Muzica e miracolul aşteptat. Muzica e visul.

Sînt muzică, iar muzica e miracol.

Sint muzică, dar nu sînt miracol.

Sînt muzica, aş vrea să fiu miracol.”

Leave a Reply

