Parlamentul e-n crize. Să facem o vrăjitorie, ceva…

Motto: “Profesoara de matematică le spune elevilor: “Băi, voi sînteţi atît de proşti, că 70 la sută dintre voi n-o să treacă clasa.” Bulă: “Doamna, da’ noi nici măcar nu sîntem atîţia!””

Treaba stă în felul următor: cinci vrăjitoare au început, vinerea trecută, un ritual prin care vor să desfacă ceea ce ele denumesc “blestemul flăcării violet ce s-a abătut asupra Parlamentului României.” “Acţiunea” a început la Cluj-Napoca şi cuprinde malul rîurilor Someş şi Arieş, o pădure din zonă şi un cimitir.

Dacă ne-am rezuma la aceste rînduri, ştirea ar putea fi chiar amuzantă. Dar nu. Nu e aşa. Pe fir au intrat parlamentarii. Cum care? Parlamentarii de Cluj.

Reprezentantul PDL în Camera Deputaţilor are cuvîntul: “Un astfel de ritual este de condamnat şi nu ar trebui propagat.” (Mediafax). Pentru aceeaşi agenţie de presă, acelaşi domn spune: “Dacă am merge conform Codului Penal, am vedea că există motive pentru împiedicarea unor astfel de activităţi. Chiar CNA ar trebui să nu permită să se facă reclamă la vrăjitoare care vând iluzii”.

Alt deputat, alt partid. PSD. “Astfel de activităţi cu vrăjitoare nu sunt benefice deloc. Nu cred că Parlamentul are nevoie de aşa ceva. Nu cred în asemenea blesteme cu flacăra violetă şi cred că se induce prin astfel de acţiuni o imagine negativă asupra Parlamentului României.”

Urmează reprezentantul UDMR: “Cred că este nevoie de mai multă seriozitate din partea parlamentarilor şi mai întâi noi trebuie să avem grijă de imaginea Parlamentului, nu altcineva. Nu cred că există un blestem al flăcării violete asupra Parlamentului României, vinovaţi sunt cei care nu lucrează.”

De la PNL, o uşoară miştocăreală: “Eu le-aş sugera vrăjitoarelor să facă cumva o vrajă pentru a se continua lucrările la Autostrada Transilvania şi să nu fie blocate de PDL.”

E rîndul senatorilor. De la PDL: “Eu sunt creştin şi nu cred în vrăjitorii. Mă consider apărat de Dumnezeu şi de credinţa mea. Acţiunile cu ritualuri vrăjitoreşti sunt caraghioase şi absurde şi fac de râs România, ca ţară membră a UE.” Şi de la PNL: “Eu nu cred în vrăjitorii. Sunt de respins astfel de acţiuni ale unor vrăjitoare, iar dacă sunt parlamentari care cred în aşa ceva dau dovadă de neseriozitate.”

Revin şi încerc să înţeleg. Avem cinci vrăjitoare. Adică acele femei care se îmbracă ciudat şi fac nişte activităţi pe care le numesc “vrăji”. Ele consideră că “un blestem” s-a abătut asupra Parlamentului României. Şi s-au hotărît să-l salveze, ca să poată munci oamenii liniştiţi şi să ne dea legi bune. Acea parte a presei tabloide şi semi-tabloide (deci vreo 90 la sută) preia informaţia şi începe să ţeasă pe ea. În regulă, e treaba fiecăruia ce face, atîta timp cît nu-i încalcă intimitatea celui de lîngă el. Doamnele vor să-şi facă reclamă, presa vrea să vîndă. Cam aici ar trebui să se încheie povestea.

Dar… să ajungă un parlamentar să comenteze acest subiect??? Şi nu oricum, ci pe larg, cu trimiteri la Codul Penal, la instituţiile statului, la seriozitatea parlamentarilor, la Biserică sau UE? (am preluat doar bucăţele din interviurile pentru Mediafax, ele sînt mai lungi.) De ce ar face astfel de comentarii? N-au auzit de acel simplu şi foarte american “nu comentez”? Cumva pentru că sînt la fel de disperaţi să-şi facă reclamă ca doamnele acelea stridente? Eu aşa cred.

Sincer să fiu, îmi vine să mă duc la noapte la Parlament. Să îmi deschid un “magazin de descîntece”. Pînă vor dezbate dacă-i legal sau nu, mă îmbogăţesc.

2 thoughts on “Parlamentul e-n crize. Să facem o vrăjitorie, ceva…

Leave a Reply

