Fulgul de zăpadă

“Tot ce-mi doresc e un microscop”, îmi spune N. “Dacă le-aş putea cere un cadou după 15 ani de muncă aici, ar fi un microscop.”

“De ce un microscop?”

“Ca să pot studia un fulg de zăpadă. Vezi tu, eu asociez fulgul de zăpadă cu fericirea.”

Şi întinde mîna să îmi arate, cîţiva fulgi îi căzură în palmă.

“Fulgul de zăpadă are o structură perfectă, e geometrie pură.”

Idee dintr-o carte. Lumina este aceeaşi peste tot. Şi pe un perete scorojit, şi pe zidul semeţ al unei vile, şi pe lacrimile unui om ce şi-a pierdut mama; lumina cade la fel pe zîmbetul unui copil. Aceeaşi lumină. În acelaşi timp. Concluzia? (tot de acolo, din carte). Putem fi fericiţi oriunde, oricînd. De noi depinde.

N. face de cîţiva ani un tratament dureros. Nu l-am văzut niciodată doborît. Probabil că nimic nu-l poate doborî.

Fericirea e o stare tare ciudată. E nevoie doar de-un fulg, un microscop şi puţină lumină.

PS.

Şi-ar mai trebui ceva. Uitaţi aici. Sau aici. Sau

8 thoughts on “Fulgul de zăpadă

  1. e frig mereu de la o vreme ! s-au spart ocularele de frig !
    cristalele au inghetat si ele ! dar nu : “Fulgul de zăpadă are o structură perfectă, e geometrie pură.”nu deloc ! fericirea de care vorbiti voi nu e niciunde ! e doar o adiere de speranta !

  2. Legat de frig : asta noapte ma trezesc pe la 4 si constata ca e frig in casa. ” s-a luat lumina ” cum se zicea odata.
    Sun la un nr de pe factura de la renel si dupa ce ascult muzica 6 minute, raspunde un domn care imi transmite ca echipele de interventie vor actiona de la ora 7 !! Si pana atunci , zic eu ? Stiti, unele deranjamente dureaza si 72 de ore… Am inchis injurand si am bagat copilul in pat cu noi si ne-am luat in brate. Partea buna este ca ne-am distrat pana la 7 cand s-a luminat.., partea proasta e ca se intampla a 3 a oara luna asta.

    1. tom, frigul despre care vorbeşti tu va trece. În 10, 20, 70 de ore. Vine primăvara, oricum. Şi apoi vara. Dar “frigul” despre care vorbeam eu trece mai greu. Ştiu, însă, că va trece.

Leave a Reply

