Comediantul Ponta.

Aţi fost vreodată la stand up comedy? Definiţia e ceva de genul: “un cineva care face comedie vorbind cu publicul. În mod normal, acest “cineva” e un comic cu un microfon.” Mai mult decît atît, publicul poate interacţiona cu comediantul. Sau poate doar să rîdă, în funcţie de talentul omului.

“Am vrut să îl bat pe Emil Boc şi nu m-a lăsat Dan Nica.” (Rîsete din sală.) “Şi, pe 1 octombrie, mi-a zis: “Victore, de ce nu te-oi fi lăsat ?” (din nou, sala ovaţionează.) “Şi acum regret, dar poate mai am ocazia” (sala e-n extaz.)

Deşi seamănă cu un scenariu de teatru, nu e. E domnul Ponta, marţi, la o reuniune a organizaţiei PSD Argeş. Domnul Ponta, cel care vrea să fie şeful suprem al PSD.

Acum, ca să închidem cercul, iată şi răspunsul premierului. “Domnul Ponta, un biet procuror comunist.” N-a răspuns la întrebarea pusă timid de o jurnalistă: “Dar nu e prea tînăr ca să fie comunist?”

Eram copil, să fi avut vreo 8 ani, cînd familia mea s-a mutat într-un cartier nou. Pe atunci, la marginea oraşului de provincie. Şantierul nu se terminase încă. Mai era noroi, canale descoperite, zone defrişate şi lăsate în paragină. Un peisaj nu tocmai primitor. Cartierul nu era departe de gară. Iar zona gării – aveam eu să aflu mai tîrziu – e o zonă unde se întîmplă tot felul de grozăvii, cam în toate oraşele. Ei bine, în cartierul ăsta a apărut o gaşcă. Îi spunea “Îngerii Negri”. Şeful găştii – un băiat de vreo 15 ani, se chinuia prin clasa a patra. Nu-i prea ieşea treaba cu învăţătura, în schimb dădea bine cu pumnul. Şi cu piciorul. Puştii îl priveau ca pe-un zeu. Gaşca lui, am aflat mai tîrziu, se ocupa cu de toate: de la spargeri pînă la bătăi.

Eu pe domnul Ponta l-am stimat. Mi-am tot spus că e un băiat deştept, că a muncit mult, că are idei, că are vorbele la el. Pînă la urmă, reprezintă, vrînd-nevrînd, viitorul. Dar imaginile de marţi mi-au produs silă. Faptul că a vrut să-l bată pe premier putea să rămînă între el şi colegii lui. Să declari asta public şi să te aştepţi la respect e, practic, imposibil.

Reacţia domnului Boc? Pe măsura provocării. “Un procuror comunist” n-are cum să fie Victor Ponta, că-i foarte tînăr. A încercat premierul să facă o glumă, dar nu prea i-a ieşit. Şi-o fi dat seama că a zis-o aiurea atunci cînd a ocolit răspunsul la întrebarea jurnalistei? Probabil, am mai văzut un răspuns asemănător la o colegă de-a dumnealui, atunci cînd un ziarist o întreba: “Dar e vocea dumneavoastră, doamnă, nu e vocea dumneavoastră pe înregistrare?” Răspunsul, cu buzele strînse într-un zîmbet nevinovat: “Mmmmmmmm….”

Pe cuvînt că mi-ar plăcea să închei aşa: “Cîtă bărbăţie, domnilor! Sînt convins că asemenea minţi luminate vor lucra pentru viitorul frumos al tării mele. Voi dormi liniştit.” Aş vrea să termin aşa, dar nu pot. Mă grăbesc să prind un loc în sală.
La comedianţi. Mmmmmm…

6 thoughts on “Comediantul Ponta.

  1. Comunist? Pe bune? Eu cred ca inca mai era preocupat cu soimii patriei si sa invete algebra pe vremea aia.
    Si..vorbeste ciob de oala sparta..ca sa nu zic altfel.

  2. Domnule,
    Se pare ca NIMENI din actuala conducere a PSDului nu merita sa fie ales ca presedinte. Unii ca iliescu, sunt patati cu singe, altii sunt hoti sau excroci, mai sunt si agramati ca vanghelie, sforari cu multe fetze ca hrebe, prosti ca geoana si lista poate continua. Din pacate totii acesti conducatori sunt lipsiti de cel mai elementar bun simt, nu isi vad decit propiul interes si nu dau doi bani pe etica, ratziune sau dreptate. In conditiile astea, ce-i de facut? Incotro se indreapta Romania? Recunosc ca mi-am pus mari sperante in Presedintele tzarii dar constat ca timpul trece si parca nimic nu se misca in directia buna. Justitia bate pasul pe loc, nimeni nu vrea sa-i deranjeze pe marii criminali sau pe cei care au jefuit aceasta tzara. Nu mai suntem nici o tzara eminamente agricola, nici o tzara industriala. Sunt ingrozit de jargonul mitocanesc – tziganesc pe care il vad si il aud la televiziunea publica si nimeni nu zice nimic. Noi nu ne-am ridicat, noi am decazut moral…Imi este frica de viitorul tzarii cind ma gindesc ca un om ca vanghelie ar putea ajunge ministru… deja ministrul apararii a gafat trimitzind ajutoare in Tahiti in loc de Haiti si culmea obrazniciei si a prostiei in loc sa-si ceara public scuze, el da vina pe nume, ca seamana Tahiti cu Haiti… ce cretinism la un ministru. Si totusi, ce-i de facut?
    (numele si adresa sunt fictive – urmare a 35 de ani de comunism…)

    1. Noiran, îmi pare rău, în primul rînd, că nu-ţi asumi identitatea. Aici nu e nici miliţie, nici securitate. Oricum, bine ai venit.
      Ce se întîmplă în PSD mă interesează la fel de mult (sau de puţin) cu ce se întîmplă în celelalte partide. Dar, din păcate, de aici (din partide) îi vom alege pe cei care vor conduce ţara, şi nu din ONG-uri sau de altundeva. De asta m-a dezamăgit atitudinea lui Victor Ponta.
      Traian Băsescu: multă lume a avut încredere în el. Eu îl ştiu de prin 1996.
      Limbajul… e doar o consecinţă a ceea ce se întîmplă cu “reforma învăţămîntului.”
      Ce-i de făcut? Nu ştiu, dar cred că faptul că discutăm despre asta e un bun început. Te mai aştept.

  3. Am aflat cu o oarecare surprindere ca evreul Victor Ponta a fost ales presedintele PSD-ului…Nastase stie dar fiindca Ponta l-a ajutat, acum l-a rasplatit gindindu-se ca il va putea manipula iar daca nu, il va face “jidan” si cum sunt multi romani antisemiti, il vor forta sa-si dea demisia…
    Am trait destui ani in Romania ca sa nu mai am incredere in oameni. Mina Securitatii este EXTREM de lunga si baietii nu glumesc. In Elvetia, acesti baieti l-au omorit pe un tinar care terminase teologia si era in Elvetia cu o bursa de studii.. saracul, nu mai avea un os intreg… si vorbim de ELVETIA nu de o tzara din Balcani.
    Invatamintul s-a”prostit” dupa lovitura de stat a lui Iliescu (nu stiu daca agreezi sau nu) ori cei care vorbesc la radio sau TV sunt oameni care s-au format – sau au invatat in epoca de aur a comunismului – cind totusi scoala era scoala si din liceu ieseai cu o cultura generala pe care astia de limba engleza ii pot invidia (o spun din experienta), deci, ce se intimpla de toti ii imita pe tigani sau folosesc jargonul mahalalelor?
    Dupa terminarea acestui mandat al Presedintelui Romaniei, cine va conduce tzara? Din ceace citesc pe situl “Ziare.Ro” nimeni nu merita sa ocupe o astfel de functie.
    Unde in lume, revolutionarii au primit bani? Sigur ca Iliescu vrea sa aibe “revolutionari” ca sa-i legitimeze lovitura de stat dar ca sa le dai o pensie pe viata..? Ar fi trebuit sa le dea bani la familiile celor omoriti si ranitilor iar la toti ceilanti cite o Diploma de Onoare si un steag cu gaura in locul stemei…
    Se pare ca visteriile statului sunt goale… solutia ar fi ca cei care se ocupa de taxe, sa-si faca datoria. Ti-ai construit o casa, ti-ai cumparat o masina scumpa, foarte bine. Dovedeste de unde ai banii si uita-te ce impozit a platit persoana in ultimii ani. Nu se potriveste declaratia cu realitatea, confiscarea bunurilor si vindute la licitatie
    Cum putem trimite Europarlamentari care nici limba romana nu o stiu bine? Ne facem de ris in toate domeniile!
    S-a furat si se fura in continuare in vazul tuturor, se dau “tunuri” de milioane de Euro – tot asa, pe fatza si in vazul tuturor si nimeni nu face nimic.
    Cred ca avem nevoie de un Vlad Tepes sau de un om ca Generalul Antonescu sa faca ordine in tzara…
    Iti doresc succes si sanatate.

Leave a Reply

