Haine de firmă produse în România, reţinute de autorităţile chineze

“Made in China” se răzbună. Ne uităm pe sutele de etichete de haine din magazinele noastre şi vedem, aproape invariabil, că sînt făcute în China. Cunoscătorii strîmbă, adesea, din nas. Cică n-ar fi cele mai bune. Şi totuşi, de ce le găsim în magazinele firmelor respective dacă nu sînt bune?

Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, Zara, H&M, Hermes and Trussardi, Versace şi Hugo Boss. Cunoscute de toată lumea. Pentru cei care nu ştiu, produc haine şi accesorii de îmbrăcăminte. De cea mai bună calitate. Cu unele excepţii…

Autorităţile chineze – adică CTC-ul – dintr-o provincie estică tocmai au găsit excepţiile. Atît de multe încît tind să devină reguli. Au verificat produsele considerate de lux şi, surpriză, mai puţin de jumătate au trecut testele de calitate. Hainele şi accesoriile au ajuns în China din ţări ca Franţa, Italia, Turcia, Vietnam, India, Coreea de Sud, Egipt şi România – notează Reuters.

Care sînt problemele pe care le-au remarcat CTC-iştii chinezi? Exces de formaldehidă (un produs chimic care poate produce probleme de respiraţie, iritaţii ale pielii sau chiar cancer. Alte produse aveau defecte – etichete greşite, măsuri prost puse sau instrucţiuni de spălare incorecte.

Reprezentanţii Uniunii Europene în China bănuiesc că produsele respective sînt false. Că dacă ar fi fabricate în ţările europene înşiruite mai sus, n-ar avea cum să nu respecte standardele. Pe de altă parte, cîrcotaşii cred că această “captură” e doar un răspuns la scandalurile în care a tot fost implicată China în ultimii ani, legate de calitatea produselor provenind de acolo.

Un mic miez de scandal internaţional. Şicane enervante. Sigur, pe mine mă amuză. Şi nu mă prea afectează. Dar, fiind un om paşnic, nu pot decît să vin cu o soluţie simplă. Şi foarte calmă: de ce trebuie eu să cumpăr o pereche de pantaloni Tommy Hilfiger fabricaţi în China, cînd aş putea cumpăra unii Made in Romania? Chiar şi aşa, cu eticheta căzută, poate şi cu mărimea pusă greşit. Nu de alta, dar nu s-ar mai supăra nici un cetăţean chinez pe noi.
Şi-aş fi şi eu mai fericit, că m-ar costa, cel mai probabil, muuuult mai puţin. Păi nu?

7 thoughts on “Haine de firmă produse în România, reţinute de autorităţile chineze

  1. Îmi amintesc de vremurile acelea, din copilărie, eram cei mai tari în cartier dacă aveam un tricou din China. De un stilou cu peniţă subţire şi capac aurit, nu mai zic, luat în mare taină de la vreun marinar. Acum bine că strâmbăm din nas…

      1. Da, acum mi-am schimbat şi eu preferinţele… Eu am cumpărat de afară haine pentru Next sau Benetton, de pildă, made in Romania. Apropo, mai există la noi industria textilă? (adică să se fabrice în Ro pentru Ro, nu pentru export…)

  2. Mestere, trecand pe langa incomoditatea blugilor asiatici, nu pot sa nu observ cum apare disconfortul unora vis-a-vis de a scrie pe aceeasi pagina unde-mi apare numele…

    Ne cunoastem de putina vreme si ne vizitam reciproc. Eu am sa continui sa o fac dar te rog sa-mi permiti sa nu mai comentez. Cel putin o perioada, din dorinta de a crea un spatiu cat mai liber celorlalti.

    1. Paul, aici poate scrie oricine, oricind, orice. Atita timp cit ii respecta pe ceilalti. Daca te-ai simtit atins cumva, imi spui si introduc problema in Consiliu. In procedura de urgenta, ca am pile.

  3. i love H%M, dar in ultimA VREME am renuntat la ceea ce se numeste haine de firma. Asta pentru ca nu se merita investitia, mai ales daca iti place sa iti schimbi hainele la fiecare sezon 😀

Leave a Reply

