Comentarii sportive.

“Şi nu au trecut decît doar 10 minute…” V-aţi prins, asta am auzit în minutul 10 al unui meci de fotbal. Un meci mare, atît pot să spun; dacă m-aş pricepe la metafore aş zice “o partidă fabuloasă între două echipe… fabuloase.” Noroc că nu ştiu să amestec aceste cuvinte. Minunate.

Pentru că miraculoasele faze – dar, mai ales, atent alesele descrieri care curgeau din gurile comentatorilor – mă treziseră din visare, am început să ascult cu atenţie. Acţiune, nu glumă! “Să vedem ce se va întîmpla, dacă se va trage la poartă…” (Impersonalul ăsta mă omoară. Cum adică “dacă SE va trage la poartă”? Adicătelea pe teren nu sînt nişte fiinţe umane – ca să-l amintesc pe un alt comentator celebru. Desigur, în campionatul nostru poţi spune “se va trage”, că la cum joacă ai noştri te aştepţi ca golurile să vină de altundeva, de sus. Dar nu la meciul ăsta. Chiar dacă “Man. stă în expectativă… stă în aşteptare.” Adică nu ajunge că stă, e o tactică aparte, e un fel de “aşteptare în aşteptare.”

Paranteză: dacă aş fi răutăcios, aş zice că “aceşti” comentatori au nişte blocaje verbale. “Acest N.R. a arbitrat…, este la meciul 216 acest E.V.S.”. Dar nu sînt. Pentru că e bătălie pe teren. “Se respinge acolo la sacrificiu.” Încep să înţeleg rostul lui “se respinge”: “nimic nu e sigur la Teatrul Viselor.” Mai ales cînd lupta capătă dimensiuni istorice: “meciul este fierbinte, s-a ajuns la o cotă foarte, foarte…. (e nevoie de o explicaţie aici. Comentatorul caută cu înfrigurare o metaforă, un cuvînt frumos, un ceva. Şi iată.) ….ridicată.” “Mingea ajunge şase metri”, treaba continuă. N-am cum să adorm, pe cuvînt.

“Astea sînt elementele care au făcut pe italian să ia această decizie.” Comentăm puţin? Nu, e ruşinos. Nu-mi place să rîd de săracul italian pe care s-au uşurat anumite elemente.

Fazele curg… gîrlă. (mă scuzaţi, n-am găsit altceva.) “Oricine ar fi reuşit să devieze acolo, cu siguranţă s-ar fi înscris.” Din cer, aş adăuga eu.

De acolo sper să le vină inspiraţia domnilor comentatori data viitoare.

PS. Vedeţi că “scenografie” nu înseamnă “scenariu”. Deci nu urmăreşti o “scenografie”.

14 thoughts on “Comentarii sportive.

  1. Să fiu sinceră m-aș simți derutată și atenția mi-ar fi serios distrasă de la ce se întâmplă pe teren dacă acei comentatori ar ține-o numai în inteligențuri și finețuri provocatoare! La meci am nevoie de explicații tehnice și de ceea ce nu pot zări din fotoliul meu deșelat de acasă. Serios.
    Comentariile barosane vin de la mine…și de la cei cu care comentez acasă 😀

  2. Eu obisnuiesc sa urmaresc meciurile de prin 90 pana prin 98.. cand fotbalul inca mai exista la adevarata valoare.. si aveam si comentatori pe masura.
    Nici campionatele europene nu mai sunt ce erau candva,cand se aduna toata familia in fata televizorului.
    Cat despre domnii care arunca o fraza intre doua urlete, ma lasa rece.

    PS: Avusesem o rugaminte la tine cu putin timp in urma. 🙂

    1. Înregistrări adică? Da, era altceva, dar nici cu Liga Campionilor de acum nu mi-e ruşine.
      N-am uitat, dar vezi şi tu cît sînt de activ, nu? Trebuie să îmi reglez puţin valul de noutăţi din viaţă.

  3. Am renuntat sa ma mai uit la fotbal din acelasi motiv pe care l-a mentionat si ivydesign. Din pacate, la noi nu se mai difuzeaza si alte competitii sportive, de parca fotbalul ar fi singurul sport existent. Noroc ca se desfasoara Olimpiada din 4 in 4 ani.

  4. De ce nu ma mai mira nimic? Nu ma mai uit la niciun meci pen’ca’s prea patimasa si nu de alta da’mi mai crapa vreun vas la “creer” (vezi faza cu bricheta aruncata in arbitru, eu rapidista fiind)…am suferit de’a dreptu!
    Btw, mi-a fost dor de tine!

  5. Nu stiam ca tata opreste sunetul în timpul meciurilor. Are dreptate. Francezii spun si ei multe tîmpenii. Sar în sus de fiecare data cînd vorbesc despre “cette équipe du PSG”, de parca ar mai fi si alta pe teren sau în vestiare…

Leave a Reply

