Scrisoare către Moș Crăciun

Dragă Moș Crăciun,

 

Auzim, tot mai des, vorbindu-se despre cele două „agende”: cea a oamenilor care trăiesc în țara asta și cea a politicienilor români. Nu-mi plac clișeele, însă în cazul acesta ajută. Cele două pachete de dorințe și așteptări, pe de o parte și de dorințe și hotărîri pe de altă parte sînt din ce în ce mai diferite. Deși „agenda” politicienilor ar trebui să se alimenteze din așteptările cetățenilor.

Ceea ce urmează nu pretind că are vreo valoare pentru lista de dorințe pe care le au alegătorii. Sînt dorințele mele, pe care le voi pune sub bradul de Crăciun. „Agenda” mea, ca să repet clișeul. Dacă, cumva, vor fi și alți oameni din țara asta cu dorințe la fel, îți va fi cu atît mai ușor.

 

Pentru că iarna a început, îmi doresc să îmi pot duce familia la Brașov, în siguranță, în cel mult o oră și jumătate. Pe autostradă. Sînt puțin peste 170 de kilometri, Moșule, n-ar trebui să fie mare lucru pentru tine. Acolo vom merge la săniuș și o să ne vedem prietenii.

 

Sînt băimărean. Dar tu știi asta de pe vremea cînd îți scriam scrisori colorate și îți ceream sania aceea bob, albastră. Ți-am spus cîteva poezii frumoase în fața bradului, eram doar noi doi… Vezi, ți-ai amintit! Sînt băimărean și n-am mai fost acasă de tare, tare mult timp. Familia mea din București nici măcar nu a văzut Maramureșul. Așa că te rog, fă ceva, sînt cam 600 de kilometri. O autostradă ar însemna să putem pleca vinerea la prînz din București, să mergem 5 ore pînă la Baia Mare, să petrecem sfîrșitul de săptămînă acolo și să ne întoarcem duminică seara la București.

 

La vară vreau să mergem în concediu. În Franța. Nu trebuie să faci nimic peste graniță, problema e aici, pînă la Nădlac. Tot cam 600 de kilometri sînt, iar treaba ar fi mai ușoară decît cu Maramureșul, pentru că sînt deja cîteva bucățele de autostradă. O să vezi, Moșule, că au spus unii care ne conduc acum că n-au cum să lege două dintre orașele de pe traseu, însă tu ești bun și nu o să te enervezi.

 

După Franța, mi-ar plăcea mult de tot să mergem la mănăstirile din nordul Moldovei. N-am mai fost acolo de mic copil și nici ai mei nu le-au mai văzut de ceva vreme. Pînă la Suceava sînt cel mult 450 de kilometri. Și dacă tot îmi faci și cadoul ăsta, de la Roman la Iași sînt pînă într-o sută de kilometri, asta dacă ocolești. Am merge și la Iași, am niște prieteni acolo.

Acum o să fiu nesimțit, dar de la Suceava la Baia Mare e-un drum de 300 de kilometri. Știu, multă bătaie de cap cu munții, însă așa ai face un cerc frumos acolo, în nord.

Și pentru că mi-am permis, ți-aș mulțumi și mai mult, ba chiar aș promite să fiu cel mai cuminte tot anul dacă ai lega Baia Mare și de Arad, prin Satu Mare. Tot cam 300 de kilometri, îți spun eu, să nu te mai chinui.

Dacă o să le faci pe toate astea, și o să le faci, pentru că tu ești bun și înțelept, o să vezi, Moșule, că mai lipsește ceva să închizi cercul: De la Arad la Pitești prin Craiova. Aproape 500 de kilometri, dar ce mai sînt 500 de kilometri după ce i-ai asfaltat pe toți ceilalți de dinainte?

HARTA_MEA

Dragă Moș Crăciun, eu îți promit încă o dată că voi fi bun tot anul. N-o să mint, n-o să fur, voi avea grijă de copii și de soția mea, o să muncesc, o să citesc și o să scriu. Și, pentru că știu că tu, deși ești tare bun și ai o mulțime de ajutoare, ești totuși foarte ocupat în această perioadă a anului, îți voi face și un desen.

Îți muțumesc foarte mult, dragul meu moș. Și sper că nu ți-am dat foarte mult de lucru.

 

PS. Dacă vei observa că am făcut o mică modificare, adică am mai pus o autostradă de la Brașov la Sibiu, să nu te superi pe mine. Nu te-ai enervat tu pe alții, care-au mutat autostrăzile mult mai rău ca mine, deci ce zic eu, cum să te superi?

Pentru că, dragul meu Moș Crăciun, aceasta e România mea.

 

Leave a Reply

