Superba doamnă Grapini

Un nou mesaj al doamnei ministru, adică membru al cabinetului care conduce zilele astea România, lovește spațiul încă nereglementat denumit internet. Iată-l:

“Cand eram copil ,erau troiene cat casa .Tata facae un tunel ca sa putem iesi din casa sa mergem la scoala.Oamenii din comuna nu se vaiatau ieseau la dat zapada din fata curtilor ,de pe ulite ,eu mergeam cativa km pe jos pana la scoala ,asa cum o faceau toti copiii din sat.Nu am auzit pe nimeni vaicarindu-se ,stand la geam si cerand “autoritatilor”sa le curete trotuarul.Exista multe lucruri de schimbat la autoritati dar nu credeti ca si la multi dintre noi ? Daca este muscat un copil e de vina statul, daca cade cineva pe gheata este de vina primarul,daca sunt blocate masini datorita zapezii este de vina politia ,desi s-a anuntat ca-i inchis drumul……Eu cred ca schimbarea trebuie sa inceapa mai intai la fiecare dintre noi !”

Screen shot 2014-01-27 at 7.39.19 PM

Voi încerca să vă spun ce am înțeles eu. Trecînd peste peisajul bucolic (nu e de rău, doamnă, vă asigur!), am înțeles că doamna Grapini a fost și ea copil. Și mergea la școală. Cu orice preț, pentru că tatăl ei trebuia să facă tuneluri prin nămeții înalți cît casa, apoi dădea zăpada de pe ulițe (? Aici nu îmi e foarte clar, dar cred că participa alături de oamenii din comună.). Culmea acestei epopei e atinsă cînd pe atunci fetița viitor ministru trebuia să meargă kilometri întregi pe jos, prin zăpezi, ca să ajungă la școală!

Între noi fie vorba, nu cred că i-a folosit la aproape nimic efortul ăsta, sincer! Altfel ar fi știut că virgula “,’ se lipește de cuvîntul de dinainte, fără pauză. Deci nu “copil ,erau”, “curtilor ,de pe”, “ulite ,eu”, “vaicarindu-se ,stand”, “politia ,desi” și altele asemenea, ci “copil, erau”, “curților, de pe”, “ulițe, eu”… în fine, ați înțeles.

Problema asta cu greșelile de ortografie e deja veche la doamna Grapini. Nu zic că nu poate fi reparată. Dar ceea ce nu poate fi schimbat e felul de a gîndi al doamnei: “Există multe lucruri de schimbat la autorități (virgulă) dar nu credeți că și la mulți dintre noi?” Doamnă, sînteți ministru, oricît de populară ați încerca să vă prezentați. Sînteți din tagma “autorități” și basta!

Introducerea asta semi-patetică, plină de ipocrizie prevestește mizeria care urmeză: “Daca este muscat un copil e de vina statul, daca cade cineva pe gheata este de vina primarul,daca sunt blocate masini datorita zapezii este de vina politia ,desi s-a anuntat ca-i inchis drumul.” Un amestec de evenimente fără legătură, care arată însă cît vitriol a adunat doamna Grapini în tot acest timp de cînd poporul și presa asta de doi lei își permit să critice guvernul din care face parte doamna.

Mi-e teamă să mă gîndesc la ziua în care nu vom mai putea spune nimic. Pînă atunci, doar două lucruri: mașinile sînt blocate “din cauza” și nu “datorită zăpezii”, iar ultima propoziție ar fi sunat, corect, așa:

“Eu cred că schimbarea trebuie să înceapă mai întîi la fiecare dintre noi, de aceea demisionez!

One thought on “Superba doamnă Grapini

Leave a Reply

