Despre țigări, alcool și sex.

De 41 de zile le pun următoarea întrebare prietenilor, amicilor sau cunoștințelor care mă cheamă să vorbim la o țigară, prefăcîndu-mă că nu i-am auzit: „În ce dată sîntem azi?” „10 februarie..” vine răspunsul. „Deci cîte zile au trecut de la începutul anului?”

Bun, pe scurt, cu fiecare zi care trece se mai adaugă una. De cînd n-am mai fumat, fără să mă las de fumat. Am explicat cum funcționează mecanismul acum cîteva zile. De fapt, dacă mi-aș fi impus să nu mai fumez, deci să mă las, cred că presiunea ar fi fost prea mare. Așa, n-am practic nici o presiune.

Și mă duc din nou la antrenamente. Măcar o dată pe săptămînă reușesc să îmi rup, chiar dacă ora de antrenament e destul de aproape de ora la care îmi începe emisiunea. Cred, însă, că ambele sînt la fel de importante. Și că atîta timp cît nu pun în pericol performanțele producției, e ok să mă duc să mă bat. Sau să mă bată, în funcție de cine vine la antrenament…

Am ieșit în week-end. În două locuri în care s-a fumat mult. Și n-am simțit nici o nevoie să îmi aprind o țigară. Chiar dacă am băut. Bine, poate că o clipă m-am gîndit că aș putea să îmi aprind o țigară, iar atunci m-am gîndit că nu m-am lăsat, deci aș putea să o fac fără probleme. Însă mi-am amintit un vis pe care l-am avut acum cîteva nopți, în care tocmai fumasem. Și îmi părea rău, al dracului de rău. Pentru că țigara aia nu-mi făcuse nici o plăcere.

Știu, dacă ar fi vrut cineva să mă convingă de beneficiile nefumatului acum vreo 6 ani, l-aș fi privit, poate l-aș fi ascultat cîteva minute, iar apoi mi-aș fi aprins o țigară. De aia nici nu vreau să conving pe nimeni. Faceți exact cum vă vine mai bine. Însă încercați să nu uitați că mai există o cale: să nu fumați, chiar dacă nu v-ați lăsat.

PS. Despre sex nu vorbesc, dar nu am putut rezista clișeului din titlu.

Leave a Reply

