Despre Halep, seminţe şi ziare vechi

Am văzut primul meci al Simonei Halep din lungul (sper eu) turneu de la Bucureşti pe sărite, în timp ce lucram. Cea mai mare parte fără sunet. Mi-am pus, doar, căştile din cînd în cînd, ca să mai ascult comentariul sau să mă lămuresc în legătură cu vreo decizie a arbitrei.

Ei bine, atunci s-a întîmplat: într-un game mai lung, cînd domnişoara Halep părea că i-a permis prea multe adversarei sale. Era linişte în tribunele arhipline. Nici măcar aplauzele dintre servicii… şi atunci s-a auzit. O clipă, am crezut că vine de aici, de afară. Doar că birourile noastre sînt într-o clădire nou-nouţă, îmbrăcată în sticlă groasă, care nu lasă să pătrundă nici un sunet de afară.

“Ziareeeee vechi! Ziareee vechi cum-părrrr!!” Cu accentul acela specific, pe care nu îl pot reproduce în scris. Dar pe care îl cunoaşteţi toţi: “Po-rruuumb” şi apoi, mărunt “porumbporumb” ori “Ţigări! Ţiiiii-gări!”

Avem, ca ţară, un farmec aparte. E clar. Aştept finala turneului, cînd probabil că se va da liber la cornetele cu seminţe.

Şi la un tradiţional foc de mici, care să acopere, ocazional, manifestările de bucurie din tribune. Înlocuitor de petarde.

 

copyright: Cosmin Silistraru
copyright: Cosmin Silistraru
Leave a Reply

