CONSILIERA

 

 

copyright: ICS
copyright: ICS

 

Ce vedeți în această imagine? Răutăcioșii vor spune că văd… dar ca să nu-i las să fie răi, vă voi spune eu ce avem aici: o avem pe doamna consilier de la primăria din Corbeanca. Scuze, pe Doamna Consilier de la Primăria din Corbeanca.

 

De aproape 4 ani, de cînd ne-am mutat în frumoasa comună de la marginea Bucureștiului, merg cu jalba în proțap – mă voi corecta acum – merg cu o jalbă în proțap la instituția care ar trebui să reprezinte interesele locuitorilor. Pentru că e vorba despre o singură cerere pe care o fac de fiecare dată: drumul de acces spre casă. Drumul aflat în administrarea primăriei.

 

Și-acum o să ne jucăm din nou: ce vedeți în această imagine?

copyright: ICS
copyright: ICS

Din nou, o voi lua înaintea posibililor cîrcotași și-o să vă spun: este un drum, cel pe care noi trecem de cel puțin 2 ori pe zi. Înmulțit cu 365 și cu 4 înseamnă 2912! (am folosit calculatorul, de aia m-am mișcat atît de repede…) Sînt, desigur, zile în care trecem de mai multe ori pe aici, și nu doar cu una dintre mașini. E un drum frumos, trece pe lîngă pădure, aerul e curat, cîteodată ne taie calea fazanii, iepurii și mai rar căprioarele.

 

Care e legătura între cele două imagini?

Legătura e jalba din proțap. Pentru că de aproape 4 ani, de asta merg la primărie. Să îi rog să facă drumul. Prima oară, rugămințile mi-au fost ascultate, iar viceprimarul a trimis un camion cu piatră și a rezolvat, pentru cîteva luni, problema. Apoi, problema a revenit. Drumul s-a stricat iar, a mai fost o intervenție a vicelui și gata… nu s-a mai întîmplat nimic.

De atunci, de fiecare dată cînd ajung la primărie, viceprimarul îmi spune: „Trebuie să vorbim cu doamna consilier! Dînsa are decizia…” Doar că doamna consilier este „acum” „pe teren”. La ora 10.00, la 11.00 sau la 13.30, tot aia e: doamna e pe teren. De cîțiva ani încoace.

Nu zic că n-ar avea pe ce teren să fie, că are Corbeanca hectare peste hectare de teren. Și probleme la fel. Însă, mă întreb așa: oare domnul primar al cărui consilier este doamna n-ar trebui să pună și pe cineva să stea la instituție și să preia problemele cetățenilor? Nu de alta, dar mi-o și imaginez pe doamna consilier cum umblă de dimineața pînă seara prin toată comuna (și v-am spus că-s hectare peste hectare) ca să caute, găsească și apoi rezolve problemele localnicilor. Adică ale acelor oameni care îi plătesc și dumneaei salariul. Normal că n-are timp să stea și la birou, ar fi pierdere de vreme.

 

Așa că revin: ce vedeți în aceste imagini?

Nu, nu o ușă închisă cvasi-permanent, cu un grilaj de metal închis cu un nemăsurat tupeu peste ea și peste locuitorii comunei.

Și nu, nu o cărare de pămînt ce se transformă după fiecare ploaie într-un coșmar de noroi.

Nu. În aceste imagini vedeți consilierul primarului uneia dintre cele mai bogate comune din România și un drum de acces aflat în administrarea sa.

PS. Am făcut și-o cerere scrisă, la care primăria ne-a răspuns prompt că n-are bani. Apoi, am aflat că de fapt ăsta nici măcar nu e drumul, calea de acces ar trebui să treacă mai prin pădure, dar pentru că nici un primar n-a făcut nimic pînă acum, liziera a avansat, iar cărarea trece acum pe mai multe terenuri aflate în proprietatea unor localnici. Care, desigur, pot veni oricînd să zică „dom’le, eu m-am gîndit să-mi îngrădesc terenul.”

Gard care nouă ne-ar mai da o singură șansă: un frumos elicopter, că heliport am avea unde să facem.

Leave a Reply

