ROMÂNIA CARBONIZATĂ

De vreo lună și jumătate, de cînd drumurile mă duc spre Academia Militară, trec de cîteva ori pe săptămînă pe lîngă Palatul Cotroceni. Traficul neprietenos mă obligă să observ împrejurimile. Dar chiar dacă aș fi mers în viteză, tot aș fi văzut asta:

Cotroceni, Bucuresti octombrie 2015 copyright ICS
Cotroceni, Bucuresti
octombrie 2015
copyright ICS

Sînt resturile unui Logan carbonizat, la doi pași de una dintre intrările în Palatul Cotroceni.

Eu văd carcasa aceasta de prin august. Sîntem la început de octombrie și mă gîndesc că mașina nu a apărut din senin acolo, că era acolo de dinainte să o văd eu. Dar, chiar și dacă ar fi apărut o dată cu prima mea trecere prin zonă, tot a trecut de atunci o lună și jumătate. Adică cel puțin 45 de zile.

Am mai văzut astfel de imagini din Aganistan, Irak sau Siria. Zone de conflict, zone în care războaiele crunte, cu regulile lor absurde, abia dacă le permit autorităților să numere morții, în nici un caz să curețe urmele exploziilor.

Imaginile sumbre ce ajung în lumea întreagă prin agențiile de presă surprind disperarea oamenilor, priviri în care citești, fără echivoc, teama de viitor, lipsa oricărei speranțe.

Imaginea de mai sus mă duce cu gîndul la asta. Între Cotroceni și Leu, două clădiri emblematice pentru București, o mașină a fost cîndva părăsită. Apoi a ars. Ori, o fi ars chiar atunci, în urma unui accident. Din acea clipă, nimeni nu s-a mai ocupat de ea. Pînă la urmă, e doar o carcasă ce nu mai folosește nimănui. Un schelet abandonat.

De atunci, mii de oameni au trecut pe lîngă ea, și pot să bănuiesc că au fost și cîteva coloane oficiale, cu girofarele lor intimidante, în drumul lor spre Cotroceni și spre președinte.

Imaginea abandonului, reprezentativă pentru țara asta. Sau mai bine spus, tipică pentru orice ating autoritățile din țara asta. România.

Leave a Reply

