DOUĂ ZÎMBETE, UN LEU

Intersecție aglomerată, luni dimineața, București. Îl văd pe tînărul înalt, îmbrăcat bine, oprindu-se în dreptul fiecărei mașini și spunînd ceva zîmbind. „Iar încearcă să sprijine o cauză nobilă” m-am gîndit imediat.

Însă cînd s-a apropiat de mine am văzut și cutia albă pe care o avea în mînă: „CITATUL ZILEI – 1 LEU” scria pe ea. Am zîmbit brusc.

Foarte amabil, a început să îmi înșire o mulțime de motive pentru care ar trebui să îmi cumpăr propriul citat. „Ca să începi ziua bine” îmi spune tînărul.

Iar zîmbesc, îi dau un leu și-mi iau citatul.

copyright ICS
copyright ICS

 

Nu știu dacă cerșea. Nu părea. Poate că onora un pariu pierdut, poate că doar vroia să le dovedească prietenilor cît de repede poate face bani cu o idee bună. Cert e că după vreo 20 de minute, cînd am trecut din nou prin intersecție, nu mai era acolo.

Am ajuns acasă și am căutat citatul. Ar fi meritat să îl scrie pe tot, chiar și pentru un leu în plus.

 

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.”

Mark Twain

PS. Nu-s prea sigur că Twain a zis asta, așa că dacă adevăratul autor va citi rîndurile mele, să-mi scrie. Mă întorc în intersecție și-mi cer și leul înapoi.

Leave a Reply

